אמנות חזותית

עיצוב אופנה ישראלית

מפעל הפיס שמח להשיק זו השנה השנייה, מיזם המסייע ותומך במעצבי אופנה ישראלים ביצירת קולקציית הלבשה חדשה.
מבין ההצעות שהוגשו הוועדה האמנותית בחרה 6 מעצבי אופנה שזכו למענק בסך של 140 אלף ₪ לעיצוב והפקת קולקציית הלבשה חדשה. בנוסף, המעצבים שנבחרו יזכו ללווי מקצועי ועסקי עפ"י צרכיהם.
הקולקציות החדשות יוצגו בבכורה בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2016.
הפרויקט נחשב להצלחה גדולה וחלק מהמעצבים שזכו בשנה הראשונה אף הוזמנו להציג בתערוכות מובילות בחו"ל. הזוכים בשנה שעברה הם: הד מיינר, אלירן נרגסי, רותם וניר גואטה למותגHannah , גל שנפלד למותגMews , אסף ריב,  Muslin Brothers, נדב רוזנברג למותג Northern Star ורחל כהן למותג  Common Raven.

 

ב- 15.3.17 התקיימה תצוגת Upcoming Designers

בהשתתפות ששת המעצבים הצעירים של חממת מפעל הפיס לאופנה – מחזור 2.

היכנסו לצפייה בתצוגה >>

 

 

  

תמונת המעצבת סבינה מויאל מוסייב צילום: מאיר מויאל

תמונת המעצבים HILIARI צילום : סילאן דלאל

תמונת המעצב אלישע אברז'יל

 תמונות המעצבות דפנה פילוסוף, נועה גור ונוי גוז עם המותג TRES תמונת המעצבים ענת משולם ודור חן תמונת המעצבת טלי קושניר צילום : איזבלה מאק ואן

 

תצוגת חממת מפעל הפיס לאופנה ב- Fashion Forward

מדור אופנה באתר !walla

באתר סלונה הבלוג של עינבר שחק

באתר סלונה הבלוג של חן סיון

פסק זמן עם דורין פרנקפורט ב- TimeOut

זכו בפיס: המעצבים הצעירים שנבחרו השנה ב-  xnet

אופנה שתישאר איתכן: קולקציית הקיץ של TRES, ב- וואלה!

משולש ברמודה: השנה הטובה של מותג האופנה המקומי TRES, ב-TimeOut

בבלוג הכותבת

 

לקריאת קובץ התקנון - לחץ כאן

מס'תיאורלו"ז
1פרסום קול קורא21.2.16
2הגשת ההצעות עד 21.3.16
4הכרזה על המעצבים הנבחריםמאי
5השלמת הקולקציותאוקטובר
6הצגת הקולקציות בשבוע אופנה​נובמבר​
7​תחילת תהליכי ייצור והפצת הקולקציה​נובמבר

* למועצת הפיס הזכות לשנות את לוחות הזמנים דלעיל, הכל לפי שיקול דעתה הבלעדי. 

גב' דורין פרנקפורט
בשנת 1983 יסדה דורין פרנקפורט יחד עם מרגיט סגל (שותפתה) מפעל קטן לייצור אופנה איכותית.
מיום הקמתו, חרט על דגלו בית האופנה "דורין פרנקפורט" אג'נדה המשלבת עשייה חברתית, אכפתיות, ייחודיות, איכות, קיימות ומעורבות תרבותית.
תכונות אלה באות לידי ביטוי באינספור פעילויות וקמפיינים שהטביעו לאורך השנים את חותמם על דרך המחשבה של מעצבים צעירים רבים ועל תחום העיצוב בישראל. היא התפרסמה כמעצבת הבגדים של המוזיקאים הישראלים המובילים: עפרה חזה, ירדנה ארזי, להקת תיסלם, יזהר כהן, שלום חנוך וצביקה פיק. בין היתר, עיצבה בגדים לנציגי ישראל בתחרות האירוויזיון.
פרנקפורט, מעצבת בגדים כבר למעלה מארבעה עשורים, מצליחה לדברר כל עשור באופן רהוט, ועדיין להקדים את זמנה.
מר ששון קדם 
 נולד ב- 1964 בגבעתיים, לאחר השרות הצבאי למד במכללת תל-אביב הנדסה וניהול.בגיל 26 פנה לאופנה לאחר שלמד תדמיתנות במשרד העבודה. בשנת 1995 פתח את הסטודיו.אמן רב פנים ומעצב אופנה, יוצר גם למחול (בת שבע, ניר וליאת בן גל, רינה שיינפלד, ורטיגו), לתיאטרון ('מדיאה' בתיאטרון גשר), למופעי מוסיקה (הפרויקט של עידן רייכל), לקולנוע (סודות), ולטלביזיה (בטיפול, בנות הזהב, בובות).כיום נמצאות חנויות 'קדם ששון' בתל אביב וירושלים. בנוסף בוטיקים המוכרים את קדם ששון ברחבי העולם: בארה"ב, אוסטרליה, רוסיה, ברלין ופינלנד. "הבגדים שלי הם התרבות שלי"
גב' מאיה נגרי
בעלים ומעצבת ראשית של מותג האופנה הקרוי על שמה ונמכר מזה כעשור ברשת חנויות בישראל וכן ברחבי העולם בהצלחה רבה. עיצוביה של נגרי, בוגרת שנקר, מתאפיינים בטביעת אצבע ייחודית ובחיבור לנשיות המודרנית - כזו שמביעה עוצמה מבלי להתפשר על נוחיות וחדשנות. האופנה מהווה בעבור נגרי פן אחד בתוך חווית החיים המלאה - שכוללת עיסוק בספורט, טיולים ברחבי העולם, חיבור עמוק לתרבות ולאמנות - וכמובן משפחה וחברים.
מר שחר אטואן 
פרשן האופנה של עיתון "הארץ” מאז שנת 2008, ומפרסם מאמרי פרשנות וביקורת בנושאי אופנה ותרבות במוספים השונים של העיתון. בד בבד, מאמריו רואים אור בעיתונות זרה כדוגמת Die Welt הגרמני ו”ניו יורק טיימס” האמריקאי, ובכתבי עת אקדמיים כגון Critical Studies in Fashion & Beauty בהוצאת אוניברסיטת לידס.

מר מוטי רייף 
הוא אחד מהמפיקים המובילים בישראל, עם מעל 25 שנות נסיון בתחום, בבעלותו חברת רייף אנטרטיינמנט המתמחה בהפקת אירועי אופנה. בשנת 2010, בשיתוף עם עריית תל אביב, התאחדות התעשיינים חברת הנדלן גינדי, ומשרד התיירות, יזם רייפ את שבוע האופנה הישראלי GINDI TLV FASHION WEEK. שבועות האופנה זכו להצלחה וסיקור בינלאומי רב וארחו מעצבי על, בניהם מיסוני ורוברטו קוואלי, ואורחים קניינים ועיתונאים בינלאומיים, בניהם עורכת ווג איטליה- פראנקה סוזאני. ​
גב' מיכל צ'יטיאט
גדלה בהונג קונג ובלונדון עד גיל 19.
סמנכ״ל בבית האופנה רונן חן במהלך 17 השנים האחרונות. מיכל הצטרפה לרונן חן בתחילת דרכו במטרה לפתח את השוק הבינלאומי, אך במהרה הייתה אחראית גם על השוק המקומי. בשנות פעילותה צמחה החברה מעסק קטן לרשת ענפה ברחבי הארץ ולאחד ממותגי האופנה האיכותיים והמוערכים בארץ. העבודה על השוק הבינלאומי כללה בניית מערך מכירות, כמו גם רשת שיווק והפצה. כיום נמכר המותג בכ-350 בוטיקים, בתי כלבו וערוצי קניות ברחבי ארה״ב, קנדה ואירופה , ושומר על מעמדו בתחום האופנה.
- בעבר שמשה מיכל גם כמנהלת ורכזת גיוס כספים במרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בת״א. במהלך שנות עבודתה, זכו מרכזי הסיוע להכרה ולתקצוב ממסדי, תקציב התרומות שילש עצמו והייתה שותפתה של מרב מיכאלי בהקמת חוג הידידות של המרכזים.
היום מיכל יועצת למעצבים מקומיים לפרוץ אל השוק הבינלאומי. היא ממשיכה להיות פעילה חברתית בנושא נשים, ועוסקת זה מכבר ביצירה. עבודתה משלבת צילומי סטילס וקטעי וידאו עם סאונד שיחד מתחברים ליומן ויזואלי מרתק.

ועדה אמנותית

ecd02f01-d3ca-4210-b5e5-e3f45ac80a8d

כתבו עלינו

802e793d-bdd3-4880-bf6a-c17e36730bbe

תקנון

3c1edcaa-6284-4dae-8b72-1109de060452

Web part id : ecd02f01-d3ca-4210-b5e5-e3f45ac80a8d

Web part id : 802e793d-bdd3-4880-bf6a-c17e36730bbe

Web part id : 3c1edcaa-6284-4dae-8b72-1109de060452

שלב א' פרסום קול קורא:

  • פרסום קול קורא המזמין מעצבי אופנה להגיש הצעות לקולקציות הלבשה חדשות.

 

שלב ב' מיון ובחירת הקולקציות:

  • ההצעות המוגשות לפרויקט, העומדות בתנאי הסף, יועברו לבחינת ועדה אמנותית מקצועית. 
     
  • הוועדה האמנותית תבחן את ההצעות, בין היתר, על פי הקריטריונים הבאים:

איכות ומקצועיות, מקוריות הקולקציה, רמת התפירה, יכולת ייצור ואספקה המוצגת עבור כמות ראשונית של דגמי הקולקציה, תכנון תקציבי וכדו'. 

  • הוועדה האמנותית רשאית להזמין לפרזנטציות את המעצבים שהגישו הצעות לפרויקט, כולם או חלקם.
     
  • הוועדה תבחר את המעצבים והקולקציות שישתתפו בפרויקט.

 

שלב ג' – פיתוח הקולקציות הנבחרות:

  • המעצבים הנבחרים יידרשו לעמוד בלוחות הזמנים שיוגדרו להפקת הקולקציות במסגרת הפרויקט, ולקראת חשיפת הקולקציות בשבוע האופנה גינדי תל אביב שייערך בנובמבר 2016.
     
  • בשלב זה, הוועדה תקבע, במידת הצורך ובהתאם להצעותיהם ולצורכיהם, באם המעצבים הנבחרים יקבלו ליווי מקצועי במהלך תהליך הפקת הקולקציה.

 

שלב ד' – השלמת הפקת הקולקציות וחשיפתן:

  • השלמת הפקת הקולקציות והצגתן בשבוע האופנה בהתאם ללוחות הזמנים שיוגדרו.

 

שלב ה'– ייצור והפצה:

  • ייצור והפצת הקולקציה בהתאם לתוכנית שתאושר מראש. 

רשאים להגיש הצעה מעצבים שהצעתם עומדת בכל תנאי הסף המפורטים להלן.

כמו כן, קבוצת מעצבים רשאית להגיש יחד הצעה אחת משותפת, כל עוד כל המעצבים בקבוצה עומדים בתנאי הסף המפורטים:

תנאי סף ביחס למעצבים: 

1. מגיש ההצעה (או כל אחד מחברי קבוצת המעצבים) הוא מעצב קולקציית ההלבשה המוצעת והעיצוב הינו מקורי. 
 
2. המעצב הינו אזרח ישראל שמרכז פעילותו המקצועית בישראל.  
 
3. המעצב בעל ניסיון מקצועי בתחום עיצוב האופנה של לפחות שנתיים ולא יותר מ- 5 שנים.

4. המעצב (או כל אחד מחברי קבוצת המעצבים) לא נבחר להשתתף בפרויקט הקודם.


תנאי סף ביחס לקולקציית ההלבשה המוצעת :

1. הקולקציה כוללת לפחות 10-8 מערכות לבוש.

2. הקולקציה איננה כוללת: בגדי ילדים, שמלות כלה, הלבשה תחתונה ובגדי ים וחוף.

3. במועד הגשת ההצעה, הקולקציה טרם הופקה וטרם הוצגה לקהל בישראל ו/או בחו"ל.